Wat is Chiro!?

Ook dit jaar heeft Chiro Oevel 28 enthousiaste personen gevonden die zich elke zondag super gemotiveerd, enthousiast en geëngageerd inzetten voor de Oevelse jeugdwerking. Elke zondag namiddag nodigen ze heel jeugdig Oevel uit om samen met hen een leuke, spannende en verrassende zondagnamiddag te beleven. Zo nemen ze de sloepi's mee naar bossen en onbereikbare velden om talrijke ontdekkingstochten te maken met prinsen en prinsessen op hun paard in gevecht met een draak. De speelclubbers worden onderworpen aan zware bouwkundige testen door kampen te bouwen in metershoge bomen of ondergrondse burchten of knutselen de waanzinnigste gadgets. De Rakwi's krijgen op hun beurt een echte leger opleiding in de smerigste grachten en zwaarste hindernissen uit de grootste bossen van de kempen of voeren knotsgekke toneeltjes uit met het nodige dans -en acteerwerk. De tito's nemen deel aan de raarste kwissen en doen de gekste kunstjes met een bal. De keti's wagen zich op grote open velden en smijten zich voor de stevigste pleinspelen en maken elk dorp in omstreken onveilig door de meest gewaagde opdrachten. De aspiranten genieten van hun laatste jaren als 'lid' en gaan elke week naar de chiro met een echt sloeberhart, laten het speelclub meisjes gehalte in zich naar boven komen tijdens de zangstonden, ravotten als een echte rakker door de bossen, roddelen zich zelf als tipper door de chiro en houden zich stoer als een kerel om te tonen dat zij het grote voorbeeld zijn voor die ene pinkel die zij beschouwen als hun kleine zus. En daarna worden zij verwacht om hetzelfde terug te geven wat zij in heel hun chirocarrière gekregen hebben.

Want chiro is niet zomaar een zondag, niet zomaar een dag. Maar wat is chiro dan wel? Niemand weet eigelijk echt wat chiro is? Is chiro voor het leven? Is chiro belangrijker dan voetballen of dansen ? Wel daar is maar één antwoord voor... . Kom een keertje meespelen met chiro Oevel. Kruip s'avonds lekker onder de wol en denk terug aan alles wat je beleefd hebt en welke gevoelens het bij je oproept en wat je dan voelt ... ... dat is chiro!

Waar & wanneer vind je ons?

Elke zondagnamidag van 14u tot 17u, Sint-Michielsstraat 6A Oevel